Aπάντηση τέλους για τον κ. Γεωργίου

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της ΕΛΣΤΑΤ με ανακούφιση υποδέχεται την ανακοίνωση αποχώρησης του κου Ανδρέα Γεωργίου από την ΕΛΣΤΑΤ, μετά από 5 χρόνια εργασιακού πολέμου και έντονων αντιπαραθέσεων.

 

Ο Σύλλογος εργαζομένων διάβασε με ενδιαφέρον την Ανακοίνωση Γεωργίου και τις αναφορές στο σημαντικό έργο, το οποίο μένει ως παρακαταθήκη για τους επόμενους, ωστόσο θα ήθελε να θυμίσει ότι ο κ. Γεωργίου μπορεί να απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες της τεχνητής διόγκωσης του χρέους του 2009, ωστόσο παραπέμπεται:

 

κατάλογος

α) για παράβαση καθήκοντος λόγω ασυμβίβαστου, β) για μη τακτική σύγκληση του επταμελούς συλλογικού οργάνου της ΕΛΣΤΑΤ (Συμβούλιο) και την εν τέλει κατάλυση του με τροπολογία του ιδρυτικού Νόμου της ΕΛΣΤΑΤ, προκειμένου να ενισχύσει την εξουσία του ως Πρόεδρος και να μπορεί να διοικεί χωρίς κανένα έλεγχο και λογοδοσία, μετατρέποντας την ανεξάρτητη Στατιστική Αρχή σε ‘ενός ανδρός αρχή’ και γ) τη διαβίβαση των δημοσιονομικών στοιχείων του έτους 2009 στο πλαίσιο της Διαδικασίας Υπερβολικού Ελλείμματος (ΔΥΕ) προς τη Eurostat χωρίς να τεθούν αυτά υπόψη του Συμβουλίου για έγκριση, παρά το γεγονός ότι όφειλε από το Νόμο.

Επί της Ανακοίνωσης, ενδεικτικά, επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

  • Κατ’ αρχήν επιχειρείται πλήρης απαξίωση του συνόλου του έργου της Στατιστικής Υπηρεσίας πριν από τη διακυβέρνησή Γεωργίου, η οποία σημειωτέον λειτουργεί επισήμως από το 1956. Θυμίζουμε στον κ. Γεωργίου ότι η Στατιστική Υπηρεσία δεν παράγει στοιχεία μόνο για το δημόσιο έλλειμμα και το χρέος και ότι η ποιότητα όλων των υπόλοιπων στοιχείων δεν αμφισβητήθηκε στο παρελθόν.
  • Ενώ η Ανακοίνωση είναι γραμμένη εξ’ ολοκλήρου από τον κ. Γεωργίου, έχει επιλέξει να αναφέρεται στο τρίτο πρόσωπο και να την παρουσιάζει ως μια ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ. Ακόμα και από τον ‘’επίλογο’’ Γεωργίου είναι προφανές αυτό που τόσα χρόνια καταγγέλλει ο Σύλλογος εργαζομένων, ότι δηλαδή για τον κ. Γεωργίου η ΕΛΣΤΑΤ ήταν το «μαγαζί» του και με αυτό τον τρόπο διοίκησε αυτά τα 5 χρόνια. Με έλλειψη σεβασμού και εκτίμησης στο προσωπικό και έλλειψη εμπιστοσύνης στις εισηγήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων, με διάρρηξη κάθε επικοινωνίας με τα συλλογικά όργανα που το εκπροσωπούν.

 

  • Δεν ξέρουμε εάν η χρηστή διακυβέρνηση και διαχείριση που επικαλείται ο κ. Γεωργίου μπορεί να εξαντληθεί σε στείρους κανόνες και τυπολατρία, γνωρίζουμε όμως ότι άσκησε καθόλα συγκεντρωτική διοίκηση, η οποία υπερέβαινε τα όρια του λογικού, φθάνοντας σε καθήλωση και δυσλειτουργία της Υπηρεσίας. Αποστέρησε την ανάπτυξη πρωτοβουλιών του προσωπικού, ασκώντας πλήρη έλεγχο ακόμα και σε ενέργειες ρουτίνας όλων των επιπέδων της ιεραρχίας. Η αίσθηση καχυποψίας και απαξίωσης του κ. Γεωργίου έναντι του προσωπικού ήταν έντονη και διάχυτη, το οποίο ας σημειωθεί δεν είναι αυτό που ευθύνεται για τα Greek statistics.   Οι συνέπειες αυτής της διακυβέρνησης θεωρούμε ότι ήταν ιδιαίτερα αρνητικές για την ΕΛΣΤΑΤ τόσο σε επίπεδο έργου και αποτελεσμάτων (απίστευτες καθυστερήσεις και μη τήρηση προθεσμιών, επιμήκυνση ωραρίου για τους υπαλλήλους, μη ανάληψη ευθύνης από υπηρεσιακά στελέχη αφού κανείς δεν γνώριζε ποιες είναι οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες του, δυσκινησία της Υπηρεσίας και μη έγκαιρη ανταπόκριση σε υποχρεώσεις κ.α.), όσο και σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού (αρνητικότητα, αναποφασιστικότητα, διενέξεις, φαβοριτισμός, έλλειψη ενδιαφέροντος κ.ά.)

 

  • Αμφιβάλουμε επίσης κατά πόσο ήταν χρηστή μια σπάταλη, εν μέσω κρίσης, διοίκηση με παρέλαση συμβούλων για τη μεταφορά τεχνογνωσίας, προερχόμενων από το εξωτερικό, με υψηλό κόστος και αδιαφανείς διαδικασίες, επιλογής κ. Γεωργίου, καθώς και άρνηση, από πλευράς κ. Γεωργίου, κάθε είδους οικονομικού έλεγχου από τα εντεταλμένα όργανα, στο όνομα της οικονομικής αυτοτέλειας της ΕΛΣΤΑΤ.

 

  • Αμφιβάλουμε επίσης κατά πόσο ήταν χρηστή μια διοίκηση που σε μεγάλο βαθμό στηριζόταν σε παράτυπες (έως και παράνομες) ενέργειες, όπως η πρόσληψη του νομικού συμβούλου, η οποία είχε κριθεί άκυρη από το Ελεγκτικό Συνέδριο και με αναδρομική διάταξη που ψηφίσθηκε πρόσφατα στη Βουλή ταχτοποιήθηκε το θέμα και (όπως αναγράφηκε στον Τύπο) απάλλαξε των ευθυνών του τον κ. Γεωργίου για έκνομες ενέργειες. Οι παρατυπίες δεν περιορίζονται όμως εδώ, ενδεικτικά αναφέρεται η επί δυο χρόνια μη προκήρυξη της θέσης του Δ/ντη Διοικητικής Υποστήριξης και Προσωπικού προκειμένου ο κ. Γεωργίου να έχει ‘βολική’ διοίκηση, οι περικοπές μισθού του προσωπικού για καθυστερήσεις ενός και δυο λεπτών (οι οποίες κρίθηκαν παράτυπες), οι μαζικές περικοπές κανονικών αδειών επικαλούμενος συστηματικά έκτακτες ανάγκες, η απασχόληση εργαζομένου χωρίς αμοιβή κ.ά.
  • Αμφιβάλουμε επίσης κατά πόσο ήταν χρηστή μια άτεγκτη διοίκηση που μοίραζε χωρίς καμία φειδώ πειθαρχικές ποινές με περικοπή μισθοδοσίας -εν μέσω κρίσης- σε υπαλλήλους (έως και την παραμονή της αποχώρησης Γεωργίου) για ήσσονος σημασίας αιτιάσεις.
  • Αμφιβάλουμε επίσης κατά πόσο ήταν χρηστή μια διοίκηση που παραβίαζε το ωράριο των εργαζομένων κατ’ επανάληψη, προκειμένου να ακολουθηθεί το προσωπικό ωράριο εργασίας του κ. Γεωργίου (12:00πμ-12:00μμ) και απαίτηση υπερεργασίας από το προσωπικό -τις περισσότερες φορές μη αμειβόμενη- εκτός συνήθους ωραρίου εργασίας, σαββατοκύριακα και από το σπίτι.

 

  • Ο κ. Γεωργίου στην Ανακοίνωσή του αναφέρεται σε ‘’τεράστιο κόστος’’. Το κόστος ήταν ‘’τεράστιο’’ και για το προσωπικό το οποίο έπρεπε να εκτελεί εντολές χωρίς όραμα, χωρίς στόχο, το οποίο έφθασε κυριολεκτικά στα όρια του με τις παλινωδίες, τα καψόνια, την αναλγησία. Δεν είχε ποτέ άλλοτε σημειωθεί τόσο έντονη διάθεση εγκατάλειψης με κάθε τρόπο της Υπηρεσίας (σύνταξη, μετατάξεις, αποσπάσεις), τέτοια δυσθυμία και μηδενική ανοχή.
  • Ο κ. Γεωργίου στην Ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «έκανα κάτι πολύ σημαντικό για τη χώρα μου, την Ελλάδα». Η αίσθηση που έχουμε ως προσωπικό από τα 5 χρόνια συνεργασίας είναι κάπως διαφορετική, εφόσον ο γνώμονας δεν ήταν το εθνικό συμφέρον. Οι θέσεις και απόψεις του προσομοίαζαν περισσότερο σε κάποιο μέλος ενός supra national θεσμού. Ο κ. Γεωργίου αντιλαμβανόταν την ανεξαρτησία ως αποποίηση κάθε εθνικής αξίωσης και θέσης, απέφευγε τη συνεργασία σε επίπεδο διαμόρφωσης τεχνικών θέσεων με άλλους φορείς, ακόμα και όταν υπήρχε συναρμοδιότητα. Είναι χαρακτηριστικός ο ‘’πόλεμος’’ με την Τράπεζα της Ελλάδος σε επίπεδο παραγωγής στατιστικών από τους δυο φορείς.
  • Ενώ η διοίκηση ασκήθηκε τόσο συγκεντρωτικά και ο κ. Γεωργίου απαιτούσε αποκλειστική αρμοδιότητα στην απόφαση των διαδικασιών, των μεθόδων και του περιεχομένου του στατιστικού προϊόντος δεν αναλάμβανε την ανάλογη ευθύνη επί του παραγόμενου στατιστικού προϊόντος όποτε διαπιστώνονταν προβλήματα. Σε σχετικές περιπτώσεις που υπήρξαν προβλήματα στην ποιότητα των αποτελεσμάτων ο κ. Γεωργίου αποποιούμενος το σημαντικό μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί, επιμέρισε ευθύνες στο προσωπικό και στην υπηρεσιακή ιεραρχία, επιβάλλοντας πολλές φορές και σχετικές κυρώσεις.

Ως προς το στατιστικό έργο

…. ο κ. Γεωργίου διατείνεται ότι έχει επιτελέσει αξιόλογο και σημαντικό έργο στην ΕΛΣΤΑΤ την τελευταία 5ετία, αυτή όμως είναι η μισή αλήθεια, η άλλη μισή είναι …. έργα βιτρίνας που βασίζονται σε προχειρότητα και προσπάθεια να συμπληρωθεί από την πλευρά του ένα μακροσκελές check list. Μεγάλα ανοίγματα πιο μακριά από εκεί που φτάνει το πάπλωμα, αποσπασματικές ενέργειες, δαπανηρή διοίκηση….

  1. Ο κ. Γεωργίου θα πρέπει να ερωτηθεί αναλυτικά για τη Απογραφή Πληθυσμού και τα αποτελέσματά της, καθώς και όλη τη μεθόδευση να αλλαχθούν τα αποτελέσματα όλων των προηγούμενων απογραφών, προκειμένου να μην αποκλίνουν από τη «δική» του, όπως πρέπει να ερωτηθεί για το αλαλούμ των οδηγιών που σε ημερήσια βάση λάμβαναν τα όργανα της Απογραφής και τις παλινωδίες που ακολουθούσαν οι αντιφατικές οδηγίες.
  2. Ο κ. Γεωργίου θα πρέπει να ερωτηθεί γιατί δεν υπάρχει επικαιροποιημένο μητρώο επιχειρήσεων στην ΕΛΣΤΑΤ, το οποίο αποτελεί το Α και το Ω για την ορθή δειγματοληψία για τις έρευνες στις επιχειρήσεις, την επίτευξη μεγαλύτερης ακρίβειας στα αποτελέσματα, τη μείωση του φόρτου ανταπόκρισης των ερευνώμενων επιχειρήσεων και τη μείωση του κόστους των διενεργούμενων ερευνών.
  3. Ο κ. Γεωργίου θα πρέπει να ερωτηθεί για τα στοιχεία δαπανών Κοινωνικής Προστασίας όπως υπολογίζονται για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ολοκληρωμένων Στατιστικών Κοινωνικής Προστασίας (ESSPROS)και τι ακριβώς έχει συμβεί με την ποιότητα και την πληρότητα των στοιχείων αυτών και εάν υπάρχουν συνέπειες για την ελληνική οικονομία από τα λανθασμένα στοιχεία. Επίσης κάθε αποποίηση ευθύνης που επιχειρείται τώρα είναι αήθης και αβάσιμη μετά από 5 χρόνια διακυβέρνησης της ΕΛΣΤΑΤ από τον κ. Γεωργίου.
  4. Ο κ. Γεωργίου θα πρέπει να ερωτηθεί γιατί δεν προχώρησε στη δημιουργία ενιαίων ερωτηματολογίων για τις επιχειρήσεις με αποτέλεσμα οι μεγάλες επιχειρήσεις (λόγω δειγματοληψίας) να ενοχλούνται επανειλημμένα κατ’ έτος για τη συμπλήρωση πολλαπλών ερωτηματολογίων της ΕΛΣΤΑΤ.
  5. Ο κ. Γεωργίου θα πρέπει να ερωτηθεί γιατί δεν έχει προχωρήσει στην πιστοποίηση των φορέων του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος (ΕΛ.Σ.Σ), καθώς σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο η ΕΛΣΤΑΤ θα αναλάμβανε την πιστοποίηση αυτού του έργου. Ο συντονισμός μεταξύ των φορέων είναι προβληματικός και αρκετοί από τους φορείς έχουν ενστάσεις ως προς τον τρόπο που πρόκειται να δοθούν οι πιστοποιήσεις.

 

  1. Ο κ. Γεωργίου θα πρέπει να ερωτηθεί γιατί ξεκίνησε μόλις ένα 6μηνο πριν τη λήξη της θητείας του την εκπαίδευση του προσωπικού της ΕΛΣΤΑΤ, δείχνοντας τέτοια σπουδή ώστε οι καταρτίσεις αυτές να είναι προχείρως οργανωμένες, χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία καταγραφή εκπαιδευτικών αναγκών. Αξίζει να αναφερθούν τραγελαφικές καταστάσεις, όπως να ειδοποιούνται οι εκπαιδευόμενοι ακόμα και την παραμονή της έναρξης των σεμιναρίων για τη συμμετοχή τους από τις Υπηρεσίες των Νομών στην Κεντρική Υπηρεσία ή να καλούνται να παρακολουθήσουν δύσκολα από τεχνικής άποψης σεμινάρια στην αγγλική γλώσσα υπάλληλοι που δεν είναι γνώστες της αγγλικής… και όλα αυτά με εντολή του κ. Γεωργίου.
  2. Το άκρως δυσλειτουργικό και γραφειοκρατικό σύστημα επιλογής των ιδιωτών συνεργατών[1], για το οποίο επαίρεται ο κ. Γεωργίου, κοντεύει να τινάξει στον αέρα τις έρευνες της ΕΛΣΤΑΤ, καθώς και τα νεύρα των υπαλλήλων, ενίοτε δε στο όνομα της διαφάνειας γίνεται άδικο και τιμωρητικό για τους συνεργάτες, καθώς και για την ίδια ΕΛΣΤΑΤ καθώς «χάνει» τους ικανούς και αποτελεσματικούς συνεργάτες στην επίκληση της στείρας διαφάνειας και ακαμψίας του συστήματος

Τέλος, ο κος Γεωργίου στην επιστολή του κομπάζει ότι παρήγαγε δημοσιονομικά στοιχεία τα οποία επικρότησε η Eurostat και κατ’ επέκταση οι δανειστές, παρότι η διαδικασία εξαγωγής αυτών των αποτελεσμάτων έχει αμφισβητηθεί δημόσια και από υπηρεσιακούς παράγοντες και από έγκριτους επιστήμονες και φορείς.

Δεν αισχύνεται να επαίρεται για στοιχεία που έδεσαν τη χώρα και το λαό της πιο σφιχτά στο άρμα της επιτήρησης και της φτώχειας, αποδεικνύοντας για ποιόν εργαζόταν τόσα χρόνια αν και υποστηρίζει ότι υπηρέτησε το συμφέρον της χώρας ;

[1] Οι ιδιώτες συνεργάτες χρησιμοποιούνται από την ΕΛΣΤΑΤ για τη συλλογή των ερωτηματολογίων των ερευνών που διενεργεί

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s